Podstawowy cel to odnowa zaufania jednostki we własne siły, odzyskanie poczucia wartości własnej, pobudzenie wyobraźni i kreatywności.
Obudzenie nadziei na przyszłość i wiary w możliwość rozwiązania problemów dotąd nierozwiązywalnych, uświadomienie prawa do popełniania błędów, przeżycie aktywności, działania i reagowania, ćwiczenie postrzegania oraz interpretacji faktów, doskonalenie umiejętności komunikacyjnych (werbalnych i niewerbalnych), kreowanie własnego wizerunku, pozyskiwanie umiejętności konstruktywnego zachowania się.
Dla dzieci zajęcia teatralne są wspaniałą przygodą i przeżyciem. Dzieci podczas zajęć ćwiczą koncentrację, rozwijają wyobraźnię, współpracują w grupie.Dzięki zaangażowaniu naszych Pań pedagog, dzieci i młodzież z niepełnosprawnościami otworzyła się i pokazała swoje umiejętności. Dzięki temu możemy wybrać dopasowaną rolę dla każdego uczestnika do przyszłego przedstawienia, zgodnie z jego możliwościami. Zajęcia prowadzone są przez wykwalifikowaną kadrę pedagogiczną.
Pani Anna Adamska – oligofrenopedagog, neurologopeda, terapeuta zajęciowy, tyflopedagog. Pedagog cyrku dziecięcego, uczestniczka warsztatów teatralnych w Wojewódzkim Ośrodku Animacji Kultury w Toruniu.
Pani Joanna Jaracz ukończyła edukację i rewalidację upośledzonych umysłowo, tyflopedagogikę i surdopedagogike. Posiada wieloletnie doświadczenie praktyczne z dziećmi z autyzmem i z upośledzeniem umysłowym. Prowadzi zajęcia z glinoterapii. Przez 10 lat pracowała w szkole integracyjnej. Obecnie pracuje drugi rok w szkole specjalnej.
Pani Ewa Redlarska -Tuchalska- oligofrenopedagog, logopeda. Od dwudziestu lat związana ze szkołą integracyjna i od 3 lat z przedszkolem. Miłośniczka pedagogiki cyrku. Prywatnie- żona i matka dwojga dzieci, kochająca góry, zwierzęta i ciepło. Przez kilkanaście lat Panie wspólnie prowadziły grupę teatralną ,,Z dołu do góry” oraz grupę cyrkową ,,Magik” przy bydgoskiej szkole integracyjnej.